169 flaskor - och en bula.

169. Så många kraschningar har jag lyssnat på när jag slängt ner glas i återvinningen ikväll efter jobbet. Jag ber om ursäkt till de som bor i närheten, hoppas att era barn fortfarande kunde sova trots en kvart av klirranden.
Var med om en smärre olycka idag på träningen. Vi körde rygg på gymmet, jag skulle börja med en ny övning och böjde mig ner för att ändra vikten på maskinen. När jag lossade "pinnen"(?) flög järnstången som hängde ovanför mig rakt ner i mitt bakhuvud. Den vägde uppenbarligen mkt mer än de lättaste vikterna... Jag ramlade i golvet och fick en bula i bakhuvudet av järnstången, blev fruktansvärt chockad och vi avbröt passet. Innan vi gick sa sambon till vad som hade hänt, men de verkade inte bry sig nämnvärt, "det hände mig också förra veckan". Men kom igen, det kan hända något riktigt allvarligt, tur att det handlade om en ung tjej och inte en senior, och tur att det var i bakhuvudet och inte rakt i ansiktet eller något annat känsligare ställe. Jag förstår att de inte vill känna sig ansvariga, men de kanske ska fundera på att ta bort eller åtminstone varna att vissa stänger är tyngre än vikterna. Den hängde redan där när vi skulle börja, så jag hade inte känt hur tung den var.. 5 kg är minimivikten på den maskinen, så stången var betydligt tyngre än 5 kg med tanke på vilken fart den hade. Jag ska definitivt vara mer försiktig i fortsättningen, men jag hoppas att det inte händer någon annan...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0