Andra bullar..

Igår var det kanelbullens dag. Olägligt nog hade bullarna hemma tagit slut dagen innan, men lägligt nog fyllde mormor år och bjöd på fika - självklart bullar! Både hembakade och köpta, och tårta och kakor och annat. Gött!
När jag ändå var åt det hållet passade jag på att göra ett nytt försök att hitta vitlök.. Åkte på säkert 5 affärer (blomsteraffärer alltså, vanlig vitlök från mataffärerna brukar vara besprutad o då kan det bli problem), och på det sista stället fanns det! Så idag har jag planterat vitlök i en blomlåda och i marken här på baksidan. Direkt när jag var färdig kom virvelvinden till hund och bökade runt där ett tag, så vi får väl se hur det kommer gå :O aldrig odlat vitlök förut, skulle vara roligt om det fungerade :) Jag fick även några klyftor över, tänkte testa sätta dem i kruka inomhus och använda blasten (som också smakar vitlök, fast mildare, som gräslök ungefär) om det lyckas växa. Håller tummarna!

Kommentarer
Postat av: Carina

Håller tummarna jag också!

2011-10-05 @ 23:04:11
Postat av: Sofia

Åh fy så äckligt! Som att odla hostmedicin liksom. Blä

2011-10-06 @ 15:51:39
Postat av: Sofie

Min mor odlade både vitlök och gullök i år, gick skitbra. Hon tog en vanlig vitlök från affären. :D Så hoppas det går bra för dig med. :)

2011-10-07 @ 17:58:09
URL: http://lillaste.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0