Blåbärsplockning och mkt annat!

Idag har jag ringt massor med samtal. Bl.a. har jag bestämt mig för att hoppa av Java-kursen, så jag ska söka en annan kurs till våren eller sommaren/hösten istället. Tur att det bara är 7,5 poäng... Sen har vi fixat stereon till Volvon. Stereon har varit tyst sedan i vintras, eftersom koden nollställdes när vi beställde nya nycklar. Har inte testat om den fungerar nu, men det var bara att ringa om det inte funkade. Har fått koden iaf. Ska bli skönt att kunna höra musik när man kör Volvon igen. Köra under tystnad är verkligen inget för mig, jag gillar ju P3, speciellt humorprogrammet som oftast går när jag åker till jobbet ;) Seeen har jag pratat med Älvsbyhus som ska komma och kolla på avfuktaren, varför den har varnat hela sommaren. De kommer på måndag och ska uppdatera nått styrkort. Medan jag pratade med Bilbolaget i 5 min lyckades mina kära lilla vovve få tag i och bita sönder mina hörlurar (vita applevarianten), suck!
Tog även en promenad med tösen, gick in i skogen på nån stig jag aldrig sett förut. Det slutade med att jag hittade massor av blåbär (I OKTOBER!), jättefina och stora. Hade bara jackfickorna att stoppa dem i, så sagt och gjort! Fick ihop nästan 2 dl blåbär i ena fickan =) Hittade dessutom lite kantareller som jag var tvungen att plocka med mig, har ju aldrig plockat kantareller förut så! Jag fick med mig en del, ska förvälla och frysa dem imorrn om jag hinner. Tror inte det dock... Iaf så fick Zelda tydligen i sig för mkt blåbär, för hela lunchen kom upp precis när vi kom hem. Men hon mår bra, och vi fick iaf ett spännande äventyr där vi trampade i sumpmark med vatten 1 dm över fötterna - i sportsneakers (bara jag hade sneakers). Härligt!! Nästa gång tar jag gummistövlar!
---
Imorrn firar EGO 30 år så det blir först nån core-träning 30 min och sedan afro med livemusik! Ska bli jätteskoj! Sedan lunch hos pappa, och byta olja på Toyotan. Fullspäckat schema.
---
Måste bara berätta; ikväll hade jag några gäster som skulle få gratis 3-rätters middag på en restaurang här i stan, men som istället kom till oss för de vet att de aldrig blir besvikna! Kul! =)

Kommentarer
Postat av: Sofia

Nä Tina, vitlök är nåt djävulskap man ska hålla sig borta från. Hostmedicin endast i nödfall! =P

2011-10-08 @ 17:25:40
Postat av: Carina

Du har fått mycket gjort! Härligt med överraskningen på skogspromenaden, och som sagt var... underhållning har ni gratis hemma ;)

Roligt med gäster som berättar att de är nöjda!

2011-10-08 @ 19:30:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0