Altanvirke inskaffat!

Nu när jag äntligen slutat skolan kommer jag ha liite mer tid här hemma (har ju en 7,5-poängskurs kvar dock, som jag inte försöker tänka på nu...). Så idag var vi iväg till birsta och köpte virke för att börja bygga altan här på framsidan. Det kommer bli såå skönt att kunna sitta ute och äta frukost i solen =)) Det kostade 1600:- för hela kalaset och då köpte vi även virke som ska användas för att täcka mellan altanen och marken på kortsidorna på baksidan huset. Vi hade iaf tänkt börja idag, men när vi åkte hem och skulle lämna av virket började det spöregna och åska, och vi skulle dessutom åka direkt tillbaka till birsta och lämna tillbaka släpvagnen, så vi stannade i birsta nån timme innan vi åkte och hämtade Simon på kalas. Vi hann inte mer än komma hem förrän våra middagsgäster Andreas och Malin kom förbi, så då blev det tvårätters grillat (halloumi och kycklingben med grillad majskolv m.m.) ute på altanen. Det kom liite regnstänk, men det var så varmt ute och solen var framme hela tiden, så det var riktigt skönt =) Efter att de hade gått tyckte Zelda att det var dags för ett dopp, så hon hoppade in i poolen och lekte järnet.
Såå var har hänt på sistone? Väldigt mycket, både bra och dåliga saker. Men strunt i det dåliga nu. Vi har fått betyg i C-uppsatsen, och vi fick C! Jag är nöjd :)
Förra veckoslutet var intensivt. På torsdagen åkte vi upp till Härnösand och gjorde opponering på uppsatserna, vilket gick bra. Vi stannade kvar i H-sand för att äta avslutningsmiddag på en restaurang där. Kom hem strax före 23, och då skulle jag börja plugga för en tenta i personalekonomi som började kl 08 dagen efter. Jag hade inte läst boken sedan början av mars, men jag orkade inte sitta uppe alltför länge efter en lång dag i h-sand och vin och öl på kvällen. Såå jag sov typ 5 timmar den natten och åkte för att skriva tenta dagen efter. Först tänkte jag bara gå därifrån när jag såg frågorna, men sen började jag svara på fler och fler frågor, och till slut hade jag svarat på allt. Inte rätt på alla frågor förstås men man måste ju försöka =) Får se om det blir godkänt, jag kommer VERKLIGEN bli glad över ett E med tanke på att jag pluggat typ en timme sen i mars!
Tea har varit hemma i veckan också, vi passade på att gå på relaxen på himlabadet i tisdags. Riktigt skönt! Var där hela dagen innan jobbet :)
Ja, det var allt jag (och förmodligen ni också) orkade med för ikväll. Bara massa text och inga bilder, buhu. See ya.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0