Ny vecka, nya tag

Förra veckan inträffade en del otrevliga händelser som jag inte vill prata om här, åtminstone inte för tillfället. Därför hoppas vi på att denna vecka innebär nya tag och nya möjligheter!
Igår var vi mest hemma, förutom att jag tog en promenad med Z runt sjön där vi träffade en hundkompis till Zelda som hon fick leka med lös ute på isen. Den hunden är betydligt större och dessutom äldre (och en hane), så Zelda visade sig lite lagom undergiven o la sig på rygg och rullade runt i början, men sen blev det mer fart i henne :) vi funderar förresten om hon är skendräktig, hon visar flera fysiska tecken (större "tittisar" som vi säger, större juver, och förra veckan kräktes hon en dag o ville inte äta på hela dagen - det gick dock över till kvällen och nu är hon som vanligt igen), men humöret är som vanligt och hon har inte börjat samla grejer till buren eller bilda mjölk :P vi får väl se, det kanske är helt normalt utan att behöva vara skendräktighet, hon är ju trots allt vår första hund!
Igår kväll var jag på body pump, så den obligatoriska träningsvärken i benen inföll idag. Funderade på att testa crossfit på lunchen, men efter att ha hört S redogörelse om hur sjuuuukt jobbigt det är med benböj osv, så avvaktar jag nog tills jag inte har träningsvärk!
 
Idag var jag och lillan ute och gick på en skogsväg utanför oss, när vi plötsligt mötte en häst o ryttare! Z fick komma fram och nosa på hästen medan vi pratade lite, hon har en väldig respekt för hästar och visste inte riktigt hur hon skulle bete sig så hon tassade fram, rusade tillbaka, tassade längre fram, hoppade tillbaka osv osv :)
Bjuder på lite bilder från idag:
 
 
Trackback
RSS 2.0