Äntligen MC-premiär!

Yes, äntligen kom vi iväg och tog en premiärtur med motorcykeln. Liite kallt ute fortfarande, men det gick bra ändå :) Blev tyvärr inga bilder på svarta faran.
Tänkte lägga upp ett helt gäng mobilbilder från veckan som gått, så det blir ett litet bilddagboksinlägg. :)
Ja, den här historien har jag redan berättat ;) de presenterade resultatet på hemsidan.
 
 
I måndags åkte vi med medvind. Det blåste som tusan hela dagen, och precis när vi åkte till båten regnade det... Men när vi satte oss visades en tjusig regnbåge och under kvällen kom solen fram så vi t o m kunde sitta ute på däck och njuta efter maten :) Supergod buffé och en trevlig båttur =) Julia fick vara hundvakt och det hade gått så bra så, skönt att höra att man kan lämna ifrån sig tokfian hos nån annan!
Det växer förstås lite här hemma... Från vänster har vi vitlöken som jag planterade i marken i höstas, det kan nog bli något av det där =) Sedan "planteringsbåten"... Det som överlevde vintern var bl a gräslöken, som redan är rätt stor och i hög grad ätbar! =) Plus jordgubbs- och smultronplantor, och nån krydda som jag måste avvakta lite mer innan jag vet vad det är ;P Sedan penséer som står på trappan, och sedan lite frön som jag sådde häromveckan, det är bl a paprika och chili. Får se om jag var alldeles för sent ute, isf får jag nog köpa nån större planta ;) Till sist... Det har varit rätt mycket regn på sistone... Passade på att ta en bild på växtligheten på gården :)
Och sist men inte minst lite Zeldabilder ;) Obligatoriskt med bilder på henne, haha. Vi har varit ute och sprungit en gång i veckan, plus en promenad till stan och idag gjorde jag o S lite intervallträning med 1 min jogg och 1 min gång i typ 45 min. Z behöver träning, hon blir helt flåsig ;) bilden t h tog jag när vi gick till stan, hon fick dricka lite vatten i badhusparks-bäcken nedanför Sidsjön =)
Nästa vecka händer mycket! Jag ska springa vårruset på onsdagen, och på lördagen är det hundutställningspremiär. Måste även ringa veterinären, damen har ju blivit ett år nu och behöver nån spruta om jag inte minns fel... Plus morsdag på sön, får se om vi tar en sväng förbi både Timrå och Söråker. Och uppsatsen! Vi har individuellt samtal med handledaren på ons, det är sista feedbacken vi får innan den ska lämnas in nästa sön kl 10. Börjar bli pirrigt nu ;) Hoppas vi får ihop det, vi satt på skolan i ex antal timmar igår och försökte få ihop resultatdelen. Svååårt när man har 49 sidor transkribering att hämta citat ifrån! Phui! Wish me good luck...
Trackback
RSS 2.0